Home / Alkohole / [Wyniki Ankiety] Wpływ reklamy alkoholu na zachowanie konsumenta

[Wyniki Ankiety] Wpływ reklamy alkoholu na zachowanie konsumenta

Podczas studiów przeprowadziłem ankietę dotyczącą wpływu reklamy napoi alkoholowych na zachowania konsumentów, jak części mojej pracy zaliczeniowej.

Oto wyniki tej ankiety:

1-płeć -2Wiek 3-Wykształcenie 4-Praca 5-reklama 6-Gdzie 7-Kupno 8-Wpływ 9-Ograniczenia 10-wpływ na ciebie

Ankieta została przeprowadzone wyłącznie w Internecie.

Sposób pozyskiwania członków:

Znajomi na FB, posty na zainteresowanych grupach, forach.

Liczba uczestników:

170

About Paweł Babiak

Paweł Babiak
Barman, podróżnik, bloger. Pracowałem w takich miejscach jak Londyn, Budapeszt, Singapur czy Kuala Lumpur, gdzie zdobyłem w 2010 mistrzostwo Malezji w mixologii. Poprzez tego blog pragnę podzielić się z wami moimi doświadczeniami ze świata barmaństwa.

Sprawdź również

Niespotykane sposoby na inwestycje – alkohol

Dobrze wybrany, wysokiej jakości alkohol to na pewno uczta dla podniebienia. Ale poza tym może …

6 Komentarze

  1. Paweł Babiak

    No moi drodzy, ankieta jest aktywna dopiero kilka godzin a już mamy ponad 50 wypełnień. Nawet Marek Posłuszny udzielił swojego głosu w tej sprawie. Jestem pod wrażeniem zainteresowania.
    Oto ciekawsze odpowiedzi na ostatnie pytanie:

    Respondent 2116952
    Społeczeństwo pod wpływem dobrze dopracowanych, zabawnych reklam nie widzi nic złego w codziennym spożywaniu alkoholu, co prawdopodobnie w wielu przypadkach doprowadzi do alkoholizmu.
    Respondent 2117008
    Cenie wolność więc reklama alko jest mile widziana, To od czlowieka zalezy czy bedzie mial swój rozum i pil rozsądnie, Jak głupi to i bez reklamy sie ochleje, ALkohol w PL kulturze jest tak wypromowany(na co drugim chodniku, pod śmietnikiem czy pod drzewem leżą puste butelki po piwie winie wódce) i tak wszędobylski, że reklama w tv czy internecie nie zrobi tu różnicy 😉

  2. Paweł Babiak

    Jeden z ciekawszych komentarzy

    Respondent 2117319

    Często oglądam zagraniczne reklamy, zwłaszcza alkoholi mocnych i muszę przyznać, że sposób ich wykonania jest o wiele lepszy i o wiele bardziej ‘cenzuralny’ niż wielu reklam w Polsce. ( Pisząc cenzuralny mam na myśli znacznie mniejszą propagację nagości i seksualności w reklamach alkoholu niż w pierwszej lepszej reklamie w polskiej telewizji. Po drugie reklamy alkoholi działają pozytywnie na świadomość konsumentów. W Polsce tak jak i w każdym innym kraju będzie się spożywało alkohol i nie zmieni tego reklama czy jakakolwiek akcja propagandowa namawiająca do abstynencji. Ale reklama może znacząco wpływać na świadomość istniejących na rynku marek, oraz gatunków alkoholi. Przykładowa scena z hipermarketu w Polsce- przed półką z alkoholami stoi kilka osób próbując wybrać alkohol na prezent/. I teraz zacytuję zasłyszany fragment: ‘Na prezent to wódki nie wypada, weź lepiej koniaka’ Po wypowiedzeniu wcześniejszego zdania skierowali się do półki z whisky i wybrali jedną butelkę z segmentu economy. A teraz bardzo podobna sytuacja zasłyszana podczas wyjazdu za granicę. Przy stoisku stoi dwóch mężczyzn, kierują się w stronę stoiska z whisky i pada pytanie Blended czy Malt? W Polsce brakuje świadomości w dziedzinie alkoholi, a ustawa o wychowaniu w trzeźwości mimo szczytnych założeń wpływa tylko na ciemnotę społeczeństwa w kwestii zakupu alkoholu.

  3. Paweł Babiak

    Respondent 2118389

    Reklama jakiegolowiek alkoholu nie wpływa negatywnie na społeczeństwo, sam pomysł negatywnego wpływu reklam został wymyślony przez państwo. Każda firma powinna mieć prawo do reklamy, nie ważne czy to wódka czy piwo. btw państwo twierdzi że zwiększając akcyze zmniejszy liczbe pijących osób, co jest kompletną bzdurą.

  4. Paweł Babiak

    Respondent 2118436

    Reklama alkoholu jak każda inna może manipulować konsumentem, ale też może stanowić przyczynę do zainteresowania się określoną marką. Alkohol ma smak ,ma często legendę, dlatego nie powinno się zabraniać reklamowania go. Zakaz reklamy alkoholu pod pozorem ochrony konsumenta przed zagrożeniami alkoholizmem, przypomina zamykanie dzieci w domu ,żeby nie połamały sobie nóg na spacerze. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości przeciwdziałaniu alkoholizmowi to przeżytek minionego ustroju i w znikomym stopniu chroni. Zakaz reklamy zwłaszcza alkoholi o wyższej kulturze picia :piwo ,wino, odcina konsumenta od istotnych informacji. Z drugiej strony objawia się tutaj hipokryzja państwa i jego dualizm moralny ponieważ: z jednej strony państwo zakazuje reklamy alkoholi,a z drugiej czerpie ogromne zyski z podatków nałożonych na ten produkt.

  5. Paweł Babiak

    Respondent 2118517

    Według mnie nie ma zależności pomiedzy reklamami alkoholu a wzrostem spozycia tych trunków, szczególnie wśród młodzieży, jak to sugerują media. w czasach, kiedy w każdym sklepie mamy minimum kilkanaście rodzai piwa czy to wodki dostęp do nich staje sie bezproblemowy, zatem zbędne są ograniczenia co do pory emisji takich spotow. Klient nie musi oglądać reklam, żeby wymienić przynajmniej kilka gatunków alkoholi, które i tak codziennie mimochodem widzi robiąc nawet najprostsze zakupy.

  6. Paweł Babiak

    Respondent 2118895

    Reklama wpływa na osoby, które już piją, raczej nie zachęca osób niepijących/pijących rzadko.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *