Home / Artykuły / Etykiety

Etykiety

Artykuł sponsorowany

craft_beer

Jak doskonale wiedzą czytelnicy tego bloga – nie ma niczego lepszego niż dobry, wysokiej klasy alkohol. Dziś jednak nie będziemy mówić o alkoholu samym w sobie. Zajmiemy się pokrewnym tematem, czyi etykietami na butelkach. Zapewne doskonale zdajecie sobie sprawę, że etykieta jest doskonałym dopełnieniem dla alkoholu. Powinna korespondować ze smakiem i rodzajem trunku, oddawać jego charakter (podobnie jest z kształtem butelki).

Rola etykiety

Ostatnio dużą popularnością cieszą się browary rzemieślnicze, czyli produkowane w małych zakładach ze starannie dobranych produktów. Etykiety tych browarów stają się coraz bardziej wyszukane. Dzięki charakterystycznej oprawie graficznej potrafimy łatwo rozróżnić, z którego browaru pochodzi dane piwo. Zatem, jak widzimy, projektowanie etykiet jest kluczową kwestią w identyfikacji marki. Bardzo ważne dla producenta alkoholu jest stworzenie oryginalnego projektu, który przyciągnie oko, rozbawi i zachęci do utożsamienia się z danym produktem. Jak widzimy na przykładzie browarów rzemieślniczych – etykiety to już nie tylko grafika, to także prezentacja pewnego określonego stylu życia.

Etykiety wina

Jeśli chodzi o wino, to etykieta powinna wyrażać elegancję. Tak jak etykiety piwa mają sprawiać, aby konsument identyfikował się z produktem, tak etykiety wina mają na celu odwołanie się do pewnego luksusu i ekskluzywności. Wino samo z siebie kojarzy nam się z romantycznymi sytuacjami, adresowane jest do starszych odbiorców. Ważne jest, aby konsument mógł poczuć się przez chwilę oderwany od szarej rzeczywistości, co da mu możliwość rozkoszowania się produktem. Każda osoba sięgająca po dobre wino chce się przez dłuższą chwilę odprężyć, czuć się dobrze, ale w sposób dojrzały i stonowany. Stoi to w opozycji do piwa, gdzie rozrywka ma być bardziej spontaniczna i uspołeczniona.

Etykiety produktów ogólnie

Jak widać etykieta pełni jedną podstawową rolę – ma stworzyć niepowtarzalną atmosferę, ściśle powiązaną z danym rodzajem alkoholu. Dlatego nie należy lekceważyć roli projektowania graficznego w kreacji etykiet produktów. Można na tym bardzo wiele stracić. Dobry projekt graficzny potrafi skutecznie zachęcić potencjalnego klienta do sięgnięcia po właśnie ten, a nie inny alkohol. Oczywiście należy pamiętać, że kształt i kolor butelki również powinien komponować się z etykietą produktu. Wtedy zarówno trunek jak i jego opakowanie stanowić będą niepowtarzalną, integralną całość. Właśnie za to kochamy dobre alkohole – za to, że w całości są po prostu świetnymi produktami.

wojtek_etykieta

About Paweł Babiak

Paweł Babiak

Barman, podróżnik, bloger.

Pracowałem w takich miejscach jak Londyn, Budapeszt, Singapur czy Kuala Lumpur, gdzie zdobyłem w 2010 mistrzostwo Malezji w mixologii.
Poprzez tego blog pragnę podzielić się z wami moimi doświadczeniami ze świata barmaństwa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *