Home / Artykuły / Reklama cydru łamie etykę reklamy (a piwa ani wódki nie?)

Reklama cydru łamie etykę reklamy (a piwa ani wódki nie?)

Cider Inn

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy, działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, w składzie:

1) Małgorzata Rokita – przewodnicząca,
2) Wojciech Piwocki – członek,
3) Zofia Sanejko – członek,

Orzekł, że firma JRBB SP.z o.o. łamie etykę reklamy prowadząc konto na Instagramie. Jako główny argument komisja podała fakt, że sieć społecznością Instagram nie posiada ograniczenia wiekowego w związku, z czym każdy użytkownik łącznie z nieletnimi może wejść na profil firmy gdzie reklamowali swój produkt Cider Inn, co może negatywnie wpłynąć na osoby niepełnoletnie.

 

Treść skargi: W ogólnodostępnym kanale jakim jest instagram. Gdzie niema żadnych bramek wiekowych reklamowany jest nielegalnie cydr Cider Inn.
Promuje to tym samym alkohol wśród nieletnich.”. – pisownia oryginalna

 

Skarżony złożył pisemną odpowiedź na skargę o następującej treści:

„Szanowni Państwo,
Rzeczywiście, Instagram nie daje możliwości technicznego ograniczenia wieku osób komunikujących się z naszym kontem. W ten sposób faktyczną staje się możliwość, że na naszym koncie osoby niepełnoletnie wejdą w styczność z treściami, których tematem jest alkohol.

Konto na Instagramie mają inne polskie marki alkoholowe, chociażby Żywiec Piwo, Lubelska Vodka. Jesteśmy niewielką firmą, więc chętnie korzystamy z doświadczeń i rozwiązań firm, które są liderami na swoich rynkach i w swoich kategoriach. Stąd może niepotrzebnie zasugerowaliśmy się obecnością piwa Żywiec na Instagramie.

Chciałbym zwrócić uwagę, że w opisie konta Cider Inn na Instagramie – który jest widoczny dla każdego kto wejdzie na nasz profil – znajduje się następująca treść „Cider Inn. Światowej jakości polski cydr. www.facebook.com/CiderInn. Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”.

Żywiec czy Lubelska Vodka takiej informacji nie zamieszczają.

Dziwne wydaje się, że ktoś skarży się na tak niewielką – wręcz na razie marginalną na rynku alkoholowym – markę jak Cider Inn do Rady Reklamy. Na pewno jako użytkownik Instagramu zetknął się wcześniej z innymi markami alkoholowymi – dużo większymi, niewątpliwie liderami rynku, którzy tworzą klimat dla działań innych.

Będę wdzięczny za ustosunkowanie się do tego listu. W każdej chwili jesteśmy gotowi na zamknięcie naszego konta na Instagramie, które followuje około 300 osób.” – pisownia oryginalna

 

Faktycznie zastanawiające jest to, że mała firemka jest pod obstrzałem a wielkie koncerny nie. Weźmy pod uwagę chociażby cenę cydru. Jest o wiele wyższa niż takiego powiedzmy piwa. Czy nieletni sięgnie po piwo za 2 zł czy po cydr za 5?

 

Źródło: http://www.radareklamy.pl/uchwaly-ker/2015/uchwa%C5%82a-nr-zo-16-15-w-sprawie-reklamy-firmy-jrbb-sp-z-o-o

About Paweł Babiak

Paweł Babiak

Barman, podróżnik, bloger.

Pracowałem w takich miejscach jak Londyn, Budapeszt, Singapur czy Kuala Lumpur, gdzie zdobyłem w 2010 mistrzostwo Malezji w mixologii.
Poprzez tego blog pragnę podzielić się z wami moimi doświadczeniami ze świata barmaństwa.

Sprawdź również

Drożdże gorzelnicze – czym są i jak wybrać najlepsze?

Domowy wyrób bimbru, likierów czy whisky nie jest możliwy bez drożdży. Ich stosowanie gwarantuje fermentację …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *